القائمة الرئيسية

الصفحات

اجراءات نقل التليفون الارضي من مكان لمكان بمصر


اقدم اليكم اليوم اجراءات نقل التليفون الارضي من مكان لمكان بمصر
حدّد الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة، القواعد الحاكمة لإجراءات الحصول على الخدمات الجماهيرية، ومنها خدمة طلب نقل تليفون، من خلال تحديد المستندات والأوراق والمبالغ المطلوبة للحصول على الخدمة، والتوقيتات الزمنية المحددة لإنجازها.

ويشير التنظيم والإدارة، إلي المستندات والأوراق المطلوبة للحصول علي الخدمة وهي: صورة مستند واحد يثبت شغل المشترك للوحدة عقد تمليك أو إيجار أو إيصال غاز أو إيصال مياة أو تحقيق شخصية تتضمن الإقامة في نفس العنوان.

صورة مستند تحقيق شخصية المتعاقد أو وكيله الرسمي بأي وسيلة “بطاقة شخصية – بطاقة عائلية – جواز سفر – رخصة سلاح – رخصة قيادة – بطاقة مهنية”، صورة من التوكيل الرسمي في حالة التعاقد بتوكيل، صورة السجل التجاري في حالة التعاقد مع الرشكات والإنترنت كافية.

ونوه الجهاز، إلي أن جهة الإدارة تعلم قرار في طلب نقل تليفون فور طلب الخدمة، ويتم النقل في حالة توافر خظ ورقم في موعد أقصاه أسبوع من تاريخ التعاقد على النقل.
----
الاجراءات::
-دفع فاتوره التليفون الارضي
-دفع قيمه نقل التليفون الارضي21جنيه مصري لاغير 

-عقد ايجار او تمليك للمكان الجديد+اخر فاتوره كهرباء او مياه وصرف صحي او غاز
____ مشاهده الشرح فيديو  ____

-------------------------------------------------------
لاتنسي
 (((((صلي علي النبي محمد صلي الله عليه وسلم))))))
⊙ شكرا لك على مشاهدتك ، ولا تنسى الانضمام للموقع وجروبنا علي الفيس مايكروتك الفيوم

وكمان قناتنا علي اليوتيوب عشان توصلك جديدنا أول بأول!
-----------------
لمتابعتي  ولمشاهده جديد فيديوهاتي اتمني منكم الاشتراك 
علي قناتي علي اليوتيوب
والاشتراك في مدونتي
وعلي الفيس بوك
اخوكم ربيع عيد
*************************

تعليقات